Vodacom Ligue 1

Vclub vs DCMP: Prof Garry nomine Ava Cissoko

C’est le retour du prof Garry, après quelques matches d’absence. Il revient avec son stylo en mains pour donner la note des joueurs. Il signe son grand comeback lors du derby Vclub-DCMP et surtout, avec une grande surprise dans sa proclamation. Le classico très attendu a répondu aux attentes des amoureux du football. Le Daring a fait un nul, mais pouvait faire mieux, vu le déroulement du match.

Placé en 4-3-3 avec pointe basse (deux sentinelles devant la défense et un animateur devant), les Immaculés ont produit un très bon jeu. Certainement le match de référence pour le coach Otis Ngoma.

Dans un bloc médian bien en place, le milieu imanien n’a laissé aucun espace à l’adversaire, surtout en première période. Un peu moins en seconde période avec le replacement de Bangala en défense centrale après la sortie de Keita suite à des petits soucis physiques.

Le match était bien maîtrisé par les Immaculés qui se sont procurés les meilleurs occasions du match.

Ava Cissoko est la surprise de ce grand classico. La délibération n’a pas été facile. Vous avez compris qu’elle aura duré 72 heures et il fallait revoir la vidéo de la rencontre pour se rendre compte que l’homme du match est bien l’athlète précité. Avec 8,5 /10, il a fait un match parfait pour ce revenant.

D’aucuns le pensaient perdu pour le foot, tant il avait disparu des radars et n’a réintégré le groupe qu’au début des play-offs. Il est celui qui a tenu Koule Mbombo au respect avec un seul tir cadré et sur coup franc.

L’avant-centre des dauphins noirs a passé un après-midi cauchemardesque face à ce colosse. Très physique, fort et présent dans les duels, Cissoko n’a rien laissé passer. Il a été aussi très présent dans les duels aériens qui ont permis de rassurer son équipe. Uil faudrait compter sur lui pour la saison prochaine et la coupe d’Afrique. Bravo Ava.

Yannick Bangala (7,5): Positionné en milieu de terrain, le capitaine a fait étalage de sa classe et sa science de polyvalence. Très précieux dans ses interventions et surtout son sens d’anticipation, il a été le meilleur intercepteur du match. Aussi propre et technique dans ses prises de balle, il a bien tenu sa place au milieu. Revenu dans l’axe après la sortie de Keita, il a continué dans la même lancée en ne laissant rien à ses vis à vis.

Doxa (7,5): Quel athlète est ce joueur! Toujours bien placé dans les intervalles, il a dévoré des Kilomètres pendant la rencontre. Gros travailleur, il a été partout sur le terrain, toujours très généreux dans ses efforts. Infatigable sur la pelouse, il a beaucoup pesé sur la défense de Vclub.

Tempo (7,5): Sûrement l’attaquant le plus remuant et dangereux pour le DCMP. Revenu au meilleur niveau dans ces play-offs, il a tourné en bourrique la défense adverse. Très rapide, vif et technique, il a été à l’origine de toutes les attaques de l’équipe. C’est le joueur qui a le plus centré durant la rencontre (8 centres). Même s’il doit gommer quelques déchets dans son jeu, ce joueur est un véritable poison pour ses adversaires.

Zito (7): toujours présent dans ce milieu de terrain à chaque match, ce colosse a récupéré beaucoup de ballons. N’hésitant pas à briser les lignes, il a souvent apporté des solutions à ses attaquants. Très autoritaire, il a eu parfois à recadrer et replacer ses partenaires.

Matampi (6,5): pas beaucoup inquiété dans ce match sauf en coups des pieds arrêtés, l’international congolais a été très présent. Un peu fautif dans les deux précédents classico de la saison, il a rassuré sa défense dans son positionnement sur sa ligne. Ses sorties pleines d’autorité ont fait du bien aux nombreux supporters.

Koné (6,5): Toujours bien placé entre les lignes, l’Ivoirien s’est baladé sur le front de l’attaque avec beaucoup des permutations. Techniquement au-dessus de la moyenne, il a posé d’énormes problèmes à son garde du corps. Un peu éteint au fil des minutes, il sera remplacé par Mbidi qui n’a rien apporté.

Ricky (6,5): Encore une fois placé en pointe, il a beaucoup dézoné pour tenir le ballon. Très bon balle au pied, il est souvent resté loin de la surface adverse comme l’aurait fait un vrai avant-centre. De plus en plus discret dans le jeu, il sera remplacé par Lelo Mbele qui a failli donner la passe décisive à Mokoko si celui-ci avait converti cette offrande dans les dernières secondes.

Mukoko Amale (6): Pour son retour en championnat après 4 matches de suspension, ce jeune prometteur a répondu présent défensivement. il a par contre été moyen dans ses phases offensives. Il doit essayer de se concentrer un peu plus dans ses interventions car il a été le joueur qui a commis le plus des fautes coté DCMP et souvent dans des zones très dangereuse. Péché de jeunesse certainement.

Salif Keita (6): Pour son 1er classico, l’international centrafricain a tenu sa place. Bien entré dans la rencontre, il a accusé la fatigue dès la demi-heure suite à des problèmes physique. Il sera remplacé à la mi-temps par Mukoko Mayayi (45è) qui a apporté sa touche au milieu en tenant le ballon mais qui rate coup sur coup deux occasions nettes de donner la victoire à son équipe dans les dernières minutes du match.

Manitu (5,5): Certainement le joueur le moins en vue de ce match. Il a certes bien fermé son couloir mais n’a rien apporté offensivement sur son coté. Apres une première mi-temps très moyen, il s’est repris après la pause.

Articles similaires

170 commentaires

  1. Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a
    amusement account it. Look advanced to far added agreeable from
    you! By the way, how could we communicate?

  2. Nice blog here! Also your website rather a lot up very
    fast! What host are you the usage of? Can I get your associate hyperlink on your
    host? I desire my site loaded up as quickly
    as yours lol

  3. Greetings from Ohio! I’m bored to death at work so I decided to browse your website
    on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you
    present here and can’t wait to take a look when I get home.
    I’m shocked at how quick your blog loaded on my mobile .. I’m not even using WIFI, just 3G ..
    Anyways, great blog!

  4. I’ve been surfing on-line greater than 3 hours lately, but I never
    discovered any fascinating article like yours. It’s pretty value enough for me.
    Personally, if all webmasters and bloggers made just right content material as you probably did, the
    internet will likely be much more useful than ever before.

  5. It is appropriate time to make some plans for the long
    run and it is time to be happy. I’ve read this post
    and if I may I want to recommend you few interesting things or advice.
    Maybe you could write next articles relating to this article.

    I wish to learn even more things about it!

  6. I’ve been browsing online more than 2 hours today, yet I never found any interesting
    article like yours. It’s pretty worth enough
    for me. Personally, if all site owners and bloggers made good
    content as you did, the net will be a lot more useful than ever before.

  7. Hola! I’ve been following your site for a while now and finally got the
    bravery to go ahead and give you a shout out from Kingwood Texas!
    Just wanted to say keep up the good job!

  8. Excellent post. I was checking constantly this weblog and I’m inspired! Very useful information specially the ultimate phase 🙂 I maintain such information much. I used to be looking for this certain information for a very lengthy time. Thanks and best of luck.

  9. I have been surfing online more than 3 hours lately, yet I never discovered any interesting article like yours.
    It’s lovely price enough for me. In my view, if all website owners and bloggers made
    excellent content as you probably did, the web might be a lot more useful than ever before.

  10. I have really noticed that credit improvement activity has to be conducted with techniques. If not, you will probably find yourself damaging your positioning. In order to succeed in fixing your credit history you have to be careful that from this moment in time you pay any monthly costs promptly prior to their scheduled date. Really it is significant simply because by not really accomplishing that, all other actions that you will decide to try to improve your credit rank will not be useful. Thanks for revealing your ideas.

  11. Greetings from Los angeles! I’m bored at work so I decided to
    check out your site on my iphone during lunch break.
    I really like the information you provide here and can’t wait to take a look when I
    get home. I’m surprised at how fast your blog loaded
    on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G ..
    Anyways, awesome blog!

  12. I truly love your site.. Excellent colors & theme.

    Did you create this site yourself? Please reply back as I’m attempting to create my own blog and
    would like to know where you got this from or what the theme is
    named. Thank you!

  13. Ahaa, its nice discussion concerning this paragraph here at this weblog, I have read all that, so now
    me also commenting at this place.

  14. Ahaa, its nice conversation on the topic of this piece
    of writing at this place at this blog, I have read all that, so at this time me also commenting here.

  15. I am sure this post has touched all the internet visitors,
    its really really good piece of writing on building up new weblog.

  16. Wow, amazing blog layout! How lengthy have you ever been blogging for? you made blogging glance easy. The whole glance of your site is excellent, as well as the content!

  17. I’ll right away snatch your rss as I can not in finding your e-mail subscription link or newsletter service.
    Do you’ve any? Kindly allow me realize so that I may just
    subscribe. Thanks.

  18. Ping : viagra prices
  19. I’ve been surfing on-line more than three hours as of late, but I never discovered any interesting
    article like yours. It is pretty price sufficient for me.
    In my view, if all webmasters and bloggers made excellent content material
    as you did, the web will be much more helpful than ever before.

  20. I wanted to thank you for this very good read!! I absolutely loved
    every little bit of it. I’ve got you bookmarked to look at new things
    you

  21. Thanks for this excellent article. Also a thing is that a lot of digital cameras come equipped with the zoom lens so that more or less of your scene to generally be included by simply ‘zooming’ in and out. All these changes in concentration length tend to be reflected within the viewfinder and on huge display screen right at the back of your camera.

  22. Ping : buspirone moa
  23. It is the best time to make some plans for the future and it’s time to be happy.
    I have read this submit and if I could I wish to counsel you few fascinating issues or tips.

    Perhaps you could write next articles referring to
    this article. I wish to learn more things approximately it!

  24. Ping : tadalafil 5 mg
  25. Ping : viagra dose
  26. Ping : cefdinir 300mg
  27. Ping : cialis overdose
  28. Ping : chewable viagra
  29. Ping : levitra walmart
  30. Ping : viagra
  31. Ping : viagra rx
  32. Ping : what is viagra
  33. Hi there would you mind letting me know which web host you’re utilizing?
    I’ve loaded your blog in 3 completely different web browsers and I must say this
    blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good hosting provider at a honest price?
    Kudos, I appreciate it!

  34. Ping : lady viagra
  35. Ping : proscar nz
  36. You made some good points there. I checked on the internet for additional information about the issue and
    found most people will go along with your views on this web site.

  37. Hi, I do believe this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I am going to revisit
    yet again since i have saved as a favorite it. Money
    and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

  38. I love what you guys are up too. This sort of clever work and reporting!

    Keep up the superb works guys I’ve incorporated you guys to our blogroll.

  39. Ping : cialis europe

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée.

Bouton retour en haut de la page
Fermer
Fermer